om12 - 4.0

openmind #om12
Try. Something. New.

Florian Grunert

Florian Grunert wurde in Berlin geboren und ist später nach Münster gezogen, wo er sein Abitur gemacht hat. 2007 hat er an der Universität Osnabrück angefangen Politik und Philosophie zu studieren. Auf Grund des persönlichen Interesses an Computern und ihrer Sicherheit beschäftigte er sich mit gesellschaftlichen Problemen der Informationstechnologie und begann 2008 die Debatte um Konflikte im Cyberspace aus politischer Perspektive zu betrachten. Hierbei besuchte er unzählige Konferenzen und Tagungen in ganz Europa. Bei den Piraten war er im Vorstand des Kreisverbands Münster und Ansprechpartner der AG Aussenpolitik für die Debatte zum Thema Cyberwar.

CV:

Name: Florian Grunert Address: York-Ring 9, 48159 Muenster Germany Telephone: 00491701914303 Email: fgrunert@uni-osnabrueck.de

Date of Birth: 04-23-1987 Place of Birth: Berlin Citizenship: German Gender: Male Languages: German, English, Spanish, Latin

Employment History 2003-2005 | Cook in a french restaurant 2004-2012 | snowboard and ski teacher 2009-today | Researcher and Founder of www.study4cyberwar.com 2011-today | Founder of www.cert4ngo.org 2009 | Network and Security issues on different conferences 2009 | DICSA C.V. Mexico City

Academic Positions 2012/03-2012/07 | scientific researcher in the University of Osnabrueck in Ambient Assisted Living 2012/08-today | scientific researcher in the University of Osnabrueck in the Institute of Philosophy Research and Training: network security, coaching, negotiaton training, satellite communication, SIM trace, radio workshop, newspaper workshop

Attendee on: German Council on Forgein Relations(2010), 27c3(2010), AFCEAN-Cybersecurity(2011), Workshop on Botnet Detection, Measurement, Disinfection & Defence(2011), Cyberwar meeting in European Parliament with NATO's Jamie Shea, Republica(2011), Defence IQ - Cyber Security(2011), Ph-Neutral(20xx), Die sicherheitspolitische Aufbauakademie des Bundesverbandes für Sicherheitspolitik an Hochschulen, CCCamp(2011), EMA Webinar - "Night Dragon: How to Slay the Beast(2011), Handelsblatt Konferenz "cybersecurity", Bulletproof Hosting and Botnet Conference in Hamburg, 28c3 CCC, BerlinSides 2011 Cyber security and confidence and security-building measures in Berlin 2011(Federal Foreign Office) Philosophical Symposiums from 2005-2011, Geneva Dialogue on Protecting Critical Infrastructure against Cyberattacks,

Education: High School: Geschwister Scholl Gymnasium in Münster University: University of Osnabrueck -- Politics/Philosophy

Skills Unix, Linux, OpenVMS, Windows, Python, Shell/Bash-Scriptig, C/C++, Haskell, HTML, CSS, Office, Wireless Protocols like OLSR and B.A.T.M.A.N, Crypthography, Penetration testing tools, data mining, A.I., logic, international politics and relations, philosophy of mind, international law in cyberspace

Awards 3rd price of the rights for the children 3rd place of the "Stiftung der deutschen Wirtschaft"

Publications "Ein Bericht über die Handelsblatt-Konferenz Cybersecurity 2011 in Berlin" by Florian Grunert in Zeitschrift für Außen- und Sicherheitspolitik

Professional Memberships www.warpzone.ms www.freifunk.net pirate-party germany Parapsychological Association amnesty international

Interests sports, AVR-Programming/Micro-Controller, philosophy, science fiction, movies, art and a lot of more